BloggLine blir Folqs Kirsten giftekniv innen IT-kompetanse

Line blir Folqs Kirsten giftekniv innen IT-kompetanse

– Jeg ser frem til å hjelpe norske selskap med å få tak i kompetansen de trenger for å nå sine mål. Det å få tilgang til den beste teknologikompetansen er avgjørende for å lykkes med IT- og digitaliseringsprosjekter og oppnå ønskede resultater.

Eirik Martinsen
COO
Publisert 27.08.2024
Oppdatert 27.08.2024
7 min lesetid
Bilde


Hun sier “vi”, for Line Berentsen er hentet inn som ny salgsdirektør i Folq, etter å ha hatt ansvar for kundeteam og leveranser til noen av Advanias største kunder innen drift og infrastruktur de siste fem årene. Med første arbeidsdag 1. august, er hun allerede i gang med å skape resultater sammen med kundene. I denne rollen vil hun enkelt forklart fungere som IT-bransjens Kirsten giftekniv, med formål om å matche oppdragsgiveres behov med riktig kompetanse.

Line vil styrke teamet og oppfølgingen av Folqs viktigste målgrupper, oppdragsgivere og konsulentselskap. Selskapet har mål om å vinne og utvide samarbeidet med flere kunder og partnere. Line blir derfor en nøkkel i arbeidet med å forbedre tjenestetilbudet til oppdragsgivere og konsulenter. Som en av flere kundeansvarlige vil hun sitte på uvurderlig innsikt om hvordan selskapet kan løse enda flere utfordringer og skape ytterligere verdi for brukergruppene gjennom produktutvikling.

– Jeg gleder meg virkelig til å bli med på den videre vekstreisen i Folq, og skape de beste matchene og opplevelsene for våre kunder. Raskt og treffsikkert takket være Folqs teknologi, data og en markedsplass der kremen av IT-konsulentene i landet er samlet på ett brett på tvers av leverandører, sier Berentsen.

Line og Folq var en perfekt match

Line ble tiltrukket av Folq sin modell og hvordan selskapet skiller seg ut i sin kommunikasjon og visuelle profil. Hun likte at selskapet har satt seg ambisiøse mål og oppriktig ønsker å utgjøre en forskjell ved bruk av teknologi og full transparens i alle ledd. Samtidig ble hun imponert av utviklingen Folq har hatt i løpet av sin relativt korte levetid.

– Denne muligheten trigget interessen min og jeg ble nysgjerrig på hva som skjulte seg bak et tiltalende ytre. De første samtalene og hele prosessen med Folq bygde opp under og forsterket inntrykket mitt av et annerledes og spennende selskap. Jeg skjønte raskt at det var flinke og engasjerte folk i selskapet og ikke minst blant konsulentene i nettverket. Jeg liker at Folq er et leant selskap, har et miljø jeg vet jeg vil trives i og er bygget på gode verdier jeg identifiserer meg med, uttaler Berentsen.

Daglig leder Eldri Coll Mossige sier at selskapet er svært fornøyd med nyansettelsen. Hun er overbevist om at Berentsen blir et strålende tilskudd i teamet, som vil styrke både ledergruppen og salgsavdelingen i Folq.

– Line er en sterk og naturlig relasjonsbygger. Hun vil sørge for at vi lærer kundene våre enda bedre å kjenne og dermed kan tilby enda bedre tjenester og finne riktig IT-kompetanse til dem. Disse egenskapene kommer også godt med i ledelsen og utviklingen av Folq, og i vårt arbeid mot kunder og konsulenter, sier Coll Mossige.

I tillegg til at Line har lang erfaring og høy kompetanse innen salg, har hun et strategisk hode, strukturert tilnærming til salg og en utmerket evne til å forstå kundene og løse deres behov.

– Vi er veldig glade og takknemlige for å få Line med på laget. Hun passer godt inn og vil ha mange gode bidrag til salgsarbeidet og selskapets utvikling fremover, sier Folq-sjefen.

Sentral i å treffe blink og sikre god kundedialog

På Folq.no kan oppdragsgivere selv håndplukke de beste konsulentene - på tvers av flere hundre leverandører. Likevel er det flere selskaper som trenger hjelp og ønsker bistand for å vurdere kandidater og velge den konsulenten som er best kvalifisert for oppdraget.

Etter mange år i IT-bransjen vet Line hvor utfordrende det kan være å finne den rette kompetansen og sette sammen velfungerende team. Dessuten krever anskaffelser mye tid fra kundens side om de skal oppnå konkurranse ved å kontakte og invitere flere leverandører til å gi tilbud. Det er nettopp denne prosessen Folq effektiviserer samtidig som det forbedrer treffsikkerheten.

– Jeg ser frem til å være med på å utvikle og hjelpe våre kunder med å nå sine mål med tilgang til den rette kompetansen. Det krever et godt samarbeid og en felles forståelse av hva slags profiler og egenskaper kunden har behov for. Samtidig må vi sørge for at alle de dyktige konsulentene til Folq får tilgang til attraktive oppdrag der deres kompetanse er en god match med kundens behov, fortsetter Berentsen.

Line har lang erfaring fra salg og -ledelse innen IT-bransjen. Som person er hun nysgjerrig, kundesentrisk og løsningsorientert. Hun trives aller best ute hos kunder og partnere, der relasjoner bygges og resultater skapes, og gleder seg til å møte Folqs brukere. Hun er opptatt av å skape verdi for kunder og konsulenter, og påpeker viktigheten av en god relasjon, kjemi og forventningsavklaring for å sikre en attraktiv match for begge parter.

Dette er Folq

Folq har utviklet en digital markedsplass (https://www.folq.no/) som matcher selvstendige konsulenter, små konsulentselskap og oppdragsgivere. Selskaper som har behov for IT-kompetanse kan finne den beste matchen blant konsulentene på markedsplassen, enten helt selvbetjent eller med støtte fra Folq. Gjennom utstrakt bruk av teknologi og data effektiviserer selskapet hvordan selskaper leier inn IT-kompetanse.

I dag har selskapet mer enn 2 500 kvalitetssikrede konsulenter tilknyttet seg innen fagområdene teknologi, design, prosjektledelse, forretningsrådgivning og IT-sikkerhet. Dette omfatter konsulenter fra anerkjente og spesialiserte konsulentselskap i tillegg til et stort utvalg selvstendige IT-konsulenter. Alle disse konsulentprofilene er åpent tilgjengelige på markedsplassen, og markedsplassens matching-algoritmer gjør det enkelt for oppdragsgivere å håndplukke konsulenter som passer til behovet og er best kvalifisert for oppdraget.

Kundesiden består av oppdragsgivere fra privat og offentlig sektor, fra de største selskapene og konsulentkjøperne i landet til spennende startups med store vekstambisjoner. Fellesnevneren for Folq sine kunder er at de er teknologidrevne og opptatt av å få tilgang til den beste IT-kompetansen i markedet.

Selskapet ble startet høsten 2017 og består i dag av 19 ansatte, 16 i Norge og 3 i Sverige, ifølge Proff. Selskapet har hatt en gjennomsnittlig årlig vekst på rundt 90 prosent, og omsatte for i overkant av 280 millioner kroner i 2023.

Finn den perfekte matchen

Få tilgang