Kokkeløren fikset biffen selv
Da Kokkeløren trengte IT-kompetanse, gikk rekrutteringsprosessen som varm kniv gjennom smør. Som de holdt i selv.
Selskapet som selger feinschmecker matkasser, Kokkeløren, trengte hjelp til å flytte data fra en server til en annen. Prosjektet var av en slik størrelse at selskapets CTO, Jakob Grinvoll, vurderte å ta saken i egne hender.
På veien innså den tidligere konsulenten imidlertid at dette var en jobb for en med spisset domenekunnskap. I stedet for å ta et dypdykk i den tekniske problemstillingen selv, hyret han heller inn en person med rett IT-kompetanse – dog med egne hender gjennom markedsplassen vår.
– Jeg hadde behov for å migrere epost fra en server til en annen, og var ansvarlig for å gjøre det. Jeg lurte på om jeg skulle gjøre det selv, men begynte å havne på tynn is. Etter hvert forsto jeg at det hadde vært digg å få noen til å gjøre dette her, så hadde jeg hatt noen å skylde på om det skulle gått gærent, forteller han med en spøkefull tone.
Fra spøk til flamberingsbrenner: Jakob satt i gang med å publisere oppdraget egenhendig på Folq.no. Det trengte ikke å simre, putre eller mørne lenge ute på markedsplassen, før folk fattet interesse. Etter kort tid traff Jakob blink på personen han trengte for prosjektet sitt.
– Vi fikk interessemeldinger allerede på samme dag som vi publiserte oppdraget, forteller Jakob, som er veldig fornøyd med utfallet.
Direkte kontakt med konsulenten
Deretter gikk det radig for selv. Kokkeløren hadde første samtale med den aktuelle kandidaten syv dager før oppdraget startet, som for øvrig var ferdig på syv til ti dager. Dette syntes Jakob var kjempekjekt. Han forklarer videre opplevelsen av markedsplassen på Folq.no:
– I stedet for å forklare alt, kan du konkretisere behovet og få direkte spørsmål fra konsulentene. Det var veldig fint å kunne skrive inn “dette trenger jeg hjelp til”, og se om noen svarer på det.
Jakob er ikke i tvil om at han vil kunne tenke seg å bruke Folq igjen, om behovet for spisset IT-kompetanse melder seg ved en senere anledning.
– Det er mye raskere å bruke Folq i stedet for et stort selskap.
Kontakt med konsulent på under 24 timer
Det som skiller oss fra andre konsulentformidlere, er at vi ønsker å støtte oppdragsgiver og konsulent så godt som mulig gjennom hele prosessen, uten å forstyrre unødvendig. Dette strekker vi oss etter å få til med vår selvbetjente markedsplass, der du som oppdragsgiver kan søke treffsikkert blant 2000 konsulenter til ditt neste oppdrag.
Du kan komme i direkte kontakt med en IT-konsulent på under 24 timer. Enten ved at du legger ut et oppdrag selv eller bruker søket vårt. Der kan du sortere på erfaring, lokasjon, rolle og kompetanse. Du har alltid tilgang til konsulentenes CV og mulighet til å snakke direkte med dem.
Forhandlingen skjer i løsningen
Når du har funnet rett kompetanse til oppdraget ditt, har forhåpentligvis du og konsulenten blitt enige om at dere er en god match. Da blir dere enige om detaljer rundt timepris, leveranse, oppstartsdato og varighet på prosjektet.
Deretter signerer dere kontrakten og fullfører innleie på markedsplassen. Vi i Folq tar oss av det adminitrative deretter, som faktureringen.
Voilà! Da bør saken være biff.